Hoofdaccent - Ria Reeuw

Incompanytrainingen

Voor organisaties die meer willen bereiken bij hun
doelgroepen en die hun externe communicatie
naar een hoger niveau willen brengen

Meteen de aandacht van je doelgroep trekken. Vervolgens zó communiceren dat je verhaal precies zo overkomt als je wilt. Kracht in je boodschap leggen. Wat zou zoiets betekenen voor je organisatie? In elk geval dat jullie je doelen eerder bereiken dan wanneer je wat ‘aardig geschreven’ artikelen en advertenties de wereld in stuurt. Het gaat niet alleen om je goed kunnen inleven in de ontvanger, maar ook om prikkelen en beïnvloeden. Daar komt meer bij kijken dan een originele invalshoek en een handige pen.


Incompany-schrijftraining

Scoren en beïnvloeden met slimme teksten

Een en hetzelfde verhaal kan met andere woorden ineens veel meer impact hebben. Dat heeft alles te maken met hoe het menselijk brein werkt. Ongeveer 95% van onze beslissingen nemen we namelijk met ons gevoel en dat doen we onbewust. Hoe je hiermee rekening houdt als je teksten schrijft, komt uitgebreid aan de orde. In het eerste programmagedeelte gaan we in op taalvaardigheid. Overigens ook vanuit een invalshoek waarbij een stuk taalpsychologie aan de orde komt. De training is erop gericht dat de deelnemers de tips en trucs straks kunnen toepassen bij uiteenlopende soorten teksten.

Inhoud:
- Hoe formuleer je zo aantrekkelijk mogelijk?
- Wat maakt dat een lezer je verhaal tot het einde toe leest?
- Wat zijn potentiële afhaak- en doorleesmomenten en hoe speel je daarop in?
- Hoe beïnvloed je je lezer?
- Hoe krijgt je tekst impact?
- Hoe scoor je het hoogst met internet?
en andere belangrijke weetjes, tips en trucs.

Uitbreiding:
In overleg is ook een tweedaagse mogelijk. Dan is er behalve de genoemde punten ruim aandacht voor hoe je je creativiteit prikkelt (hoe je op 'geweldige' ideeën voor een tekst komt) en zijn er meer praktijkoefeningen.


tekstschrijven/copywriting
schrijfworkshops
Tarieven